Депутати Черкаської міської ради на позачерговій сесії, яка відбулася у режимі відеоконференції, підтримали необхідні рішення, які дозволять місту оновити рухомий склад тролейбусів за рахунок кредитних коштів Європейського банку реконструкції та розвитку та грантової підтримки.
Учора Черкаси отримали позитивний висновок Міністерства фінансів щодо можливості надання міською радою гарантій для участі у великому інфраструктурному проєкті. А вже наступного вівторка заплановане підписання угоди з ЄБРР. Саме це і стало підставою для скликання позачергової сесії.
Директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Сергій Отрешко під час виступу на сесії наголосив:
– Комунальний громадський транспорт є критичною інфраструктурою, і покладатися виключно на приватних перевізників місто не може.
– Із наявними 50 тролейбусами середнього віку 30+ років забезпечувати стабільні перевезення в майбутньому неможливо — техніка природно виходить з експлуатації.
– Міський бюджет не в змозі самостійно оновити парк у необхідному обсязі: вартість одного тролейбуса стартує від 300–400 тис. євро.
– Завдяки співпраці з ЄБРР Черкаси зможуть придбати орієнтовно до 44 нових тролейбусів, з яких понад 30 матимуть автономний хід до 20 км, що дозволить працювати навіть за відсутності живлення та заїжджати в мікрорайони, де немає контактної мережі.
– Це забезпечить перевезення в районах, де немає тролейбусної мережі, а також роботу транспорту під час відключень.
Також у процесі — фінальне узгодження нової маршрутної мережі, що дозволить прибрати дублювання маршрутів, скоротити надлишок транспорту в центрі міста та впорядкувати інтервали руху. Нові договори з перевізниками передбачатимуть штрафи за недотримання графіків.
Сергій Отрешко підкреслив, що місто отримає вигідні умови:
– кредит ЄБРР на 16 млн євро;
– додатковий грант — 4 млн євро;
– перші 3 роки — сплата лише відсотків, що дасть можливість поступово отримати та запустити новий транспорт.
За подібною програмою міський громадський транспорт вже оновили Тернопіль, Миколаїв, Харків, Кременчук.
«Оновлення тролейбусного парку — це інвестиція у безпеку, якість та стабільність громадських перевезень у Черкасах. Це важливе рішення, попри воєнний стан — адже громада потребує якісних, зручних і безпечних перевезень вже сьогодні», — зазначає міський голова Анатолій Бондаренко.
